Rådgiver
Nav arbeid og ytelser Trondheim
Vestre Rosten 79, 7075 TRONDHEIM
14. april 2025
kr 288 - 313
Per time
kr 50 000 - 54 167
Per måned
kr 600 000 - 650 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Liker du å bryne deg på juridiske utfordringer og feilutbetalinger? Vil du bli en viktig bidragsyter til samfunnsoppdraget i Nav?
Vi ser etter deg som har øye for både detaljer og det store bildet, og som motiveres av faglige utfordringer. Vil du bli en del av et sterkt og kompetent fagmiljø med engasjerte kolleger? Da kan det være nettopp deg vi ser etter.
Nav Arbeid og ytelser Trondheim er landets største enhet i vårt resultatområde i Nav, og vi har ansvar for store og viktige livsoppholdsytelser for alle landets innbyggere. Vår hovedoppgave er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid i det fantastiske velferdssamfunnet vi har, men vi har også et ansvar for å rette opp der noe har gått feil.
Ved vår enhet har vi også ansvaret for behandling av sammensatte feilutbetalingssaker, som er komplekse og juridisk utfordrende saker.
Vi søker nå etter rådgivere med særlig relevant kompetanse, som blir en del av et mindre sammensatt team som jobber spesifikt med disse sakene.
Du vil også bli del av et inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø med over 220 ansatte med tverrfaglig kompetanse som du vil dra nytte av.
Arbeidsoppgaver
Hva går jobben ut på?
I denne rollen vil du ha ansvar for komplekse juridiske utfordringer.
Noen hovedoppgaver vil være:
- saksbehandling av sammensatte feilutbetalte ytelser
- behandle begjæringer om omgjøring
- samhandling med Nav Kontroll, andre enheter i Nav og eksterne aktører
- vitne i straffesaker
- klagesaksbehandling
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Master i rettsvitenskap/ embetseksamen i jus eller tilsvarende.
- annen relevant høyere utdanning av minst 3 års varighet kan vurderes i kombinasjon med bred og relevant erfaring.
Internasjonale grader må være godkjent til bruk i Norge. - gode fremstillingsevner og evne til håndtere komplekse juridiske problemstillinger
- god digital kompetanse og vant med bruk av digitale samhandlingsverktøy
Vi ønsker at du har:
- erfaring med saksbehandling i offentlig forvaltning, gjerne Nav
- erfaring med feilutbetaling og klagebehandling
- erfaring fra regnskap, arbeidsrett, erstatningsrett mv. er av god nytte
Personlige egenskaper
Hva ser vi etter hos deg?
- du er selvstendig, initiativrik og har god gjennomføringsevne
- du er fleksibel, har gode samarbeidsevner og er en lagspiller
- du jobber systematisk, effektivt og resultatorientert
- du er utviklingsorientert, endringsvillig og ser muligheter
- du bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
Hvorfor skal du velge oss?
- meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
- gode muligheter til faglig og personlig utvikling
- et mangfoldig og inkluderende arbeidsmiljø i en IA-bedrift
- hybrid arbeidshverdag og fleksitid
- gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- fine lokaler på Vestre Rosten med kantine, sykkelparkering og garderober
- trening i arbeidstiden
- bedriftsidrettslag
Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ som rådgiver avhengig av kvalifikasjoner: 1434 rådgiver kr 600.000 – 650.000. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. Kode 1364 seniorrådgiver kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
Estimert oppstart ca. august.
Kontaktinformasjon
Per Roger Samstad, Avdelingsdirektør, 958 13 180, Per.Roger.Samstad@nav.noArbeidssted
Vestre Rosten 797075 Tiller
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4956076497
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.04.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Tittel
Rådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
2
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Liker du å bryne deg på juridiske utfordringer og feilutbetalinger? Vil du bli en viktig bidragsyter til samfunnsoppdraget i Nav?
Vi ser etter deg som har øye for både detaljer og det store bildet, og som motiveres av faglige utfordringer. Vil du bli en del av et sterkt og kompetent fagmiljø med engasjerte kolleger? Da kan det være nettopp deg vi ser etter.
Nav Arbeid og ytelser Trondheim er landets største enhet i vårt resultatområde i Nav, og vi har ansvar for store og viktige livsoppholdsytelser for alle landets innbyggere. Vår hovedoppgave er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid i det fantastiske velferdssamfunnet vi har, men vi har også et ansvar for å rette opp der noe har gått feil.
Ved vår enhet har vi også ansvaret for behandling av sammensatte feilutbetalingssaker, som er komplekse og juridisk utfordrende saker.
Vi søker nå etter rådgivere med særlig relevant kompetanse, som blir en del av et mindre sammensatt team som jobber spesifikt med disse sakene.
Du vil også bli del av et inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø med over 220 ansatte med tverrfaglig kompetanse som du vil dra nytte av.
Arbeidsoppgaver
Hva går jobben ut på?
I denne rollen vil du ha ansvar for komplekse juridiske utfordringer.
Noen hovedoppgaver vil være:
- saksbehandling av sammensatte feilutbetalte ytelser
- behandle begjæringer om omgjøring
- samhandling med Nav Kontroll, andre enheter i Nav og eksterne aktører
- vitne i straffesaker
- klagesaksbehandling
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Master i rettsvitenskap/ embetseksamen i jus eller tilsvarende.
- annen relevant høyere utdanning av minst 3 års varighet kan vurderes i kombinasjon med bred og relevant erfaring.
Internasjonale grader må være godkjent til bruk i Norge. - gode fremstillingsevner og evne til håndtere komplekse juridiske problemstillinger
- god digital kompetanse og vant med bruk av digitale samhandlingsverktøy
Vi ønsker at du har:
- erfaring med saksbehandling i offentlig forvaltning, gjerne Nav
- erfaring med feilutbetaling og klagebehandling
- erfaring fra regnskap, arbeidsrett, erstatningsrett mv. er av god nytte
Personlige egenskaper
Hva ser vi etter hos deg?
- du er selvstendig, initiativrik og har god gjennomføringsevne
- du er fleksibel, har gode samarbeidsevner og er en lagspiller
- du jobber systematisk, effektivt og resultatorientert
- du er utviklingsorientert, endringsvillig og ser muligheter
- du bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
Hvorfor skal du velge oss?
- meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
- gode muligheter til faglig og personlig utvikling
- et mangfoldig og inkluderende arbeidsmiljø i en IA-bedrift
- hybrid arbeidshverdag og fleksitid
- gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- fine lokaler på Vestre Rosten med kantine, sykkelparkering og garderober
- trening i arbeidstiden
- bedriftsidrettslag
Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ som rådgiver avhengig av kvalifikasjoner: 1434 rådgiver kr 600.000 – 650.000. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. Kode 1364 seniorrådgiver kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
Estimert oppstart ca. august.
Kontaktinformasjon
Per Roger Samstad, Avdelingsdirektør, 958 13 180, Per.Roger.Samstad@nav.noArbeidssted
Vestre Rosten 797075 Tiller
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4956076497
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.04.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
kr 288 - 313
Per time
kr 50 000 - 54 167
Per måned
kr 600 000 - 650 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Rådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
2
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger