Har du mot til å utfordre deg selv og andre?
Østre Toten kommune Helse, omsorg og velferd
Rådhusgata 20, 2850 ØSTRE TOTEN
13. februar 2025
Om stillingen
Arbeidssted:
Vi søker rett person til å lede utviklingen av kommunens dokumentforvaltning. Som fagleder vil du ha ansvar for kommunens arkiv, og for å utvikle og implementere strategier, prosesser og verktøy som optimaliserer vår dokumenthåndtering og sikrer effektiv informasjonsforvaltning i overgangen til en digital arbeidsflyt. Vi søker en person som er opptatt av digitalisering, brenner for dokumentasjonsforvaltning og som ser viktigheten av å ta vare på dokumentasjon for ettertiden. I tillegg ønsker vi oss at du er tydelig, aktiv og målrettet, og kan legge føringer og strategier for en velfungerende og framtidsrettet dokumentasjonsforvaltning. Med deg på laget har du en konsulent som du samarbeider tett med. Rollen tillegges fagansvar.
Dette er en viktig stilling for oss og for å sikre rett person til denne spennende rollen, tilbyr vi nødvendig kompetanseheving etter avtale.
Stillingen rapporterer til administrasjonssjef, som tilhører tjenesteområde administrasjon. Kommunens administrasjon består i tillegg av IKT team, kommunikasjon, innbyggertorg og politisk sekretariat. Vår hovedoppgave er å understøtte øvrige sektorer i kommunen slik at disse kan løse sine oppdrag på en best mulig måte.
Enheten har ansvar for drift, vedlikehold og digital utvikling innenfor området saksbehandling, dokumenthåndtering og informasjonsforvaltning, og skal gi rammer og retningslinjer for hvordan Østre Toten kommune skal håndtere dokumentasjon, informasjon og data. Andre viktige oppgaver er utvikling av rutiner, kvalitetssikring, veiledning og brukerstøtte.
Arbeidsoppgaver:
Lede og koordinere arkivarbeidet i kommunen som blant annet innebærer:
Stillingen vil kunne tillegges andre oppgaver innenfor administrasjonens arbeidsområder dersom hensynet til kommunens behov skulle tilsi det. Østre Toten kommune er i en pågående organisasjonsutviklingsprosess og stillingens benevnelse og innhold kan bli endret som en følge av dette.
Må- krav:
Ønskelige krav:
Personlige egenskaper:
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om bedriften
Tittel
Fagleder arkiv 100% fast stilling
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Arbeidssted:
Vi søker rett person til å lede utviklingen av kommunens dokumentforvaltning. Som fagleder vil du ha ansvar for kommunens arkiv, og for å utvikle og implementere strategier, prosesser og verktøy som optimaliserer vår dokumenthåndtering og sikrer effektiv informasjonsforvaltning i overgangen til en digital arbeidsflyt. Vi søker en person som er opptatt av digitalisering, brenner for dokumentasjonsforvaltning og som ser viktigheten av å ta vare på dokumentasjon for ettertiden. I tillegg ønsker vi oss at du er tydelig, aktiv og målrettet, og kan legge føringer og strategier for en velfungerende og framtidsrettet dokumentasjonsforvaltning. Med deg på laget har du en konsulent som du samarbeider tett med. Rollen tillegges fagansvar.
Dette er en viktig stilling for oss og for å sikre rett person til denne spennende rollen, tilbyr vi nødvendig kompetanseheving etter avtale.
Stillingen rapporterer til administrasjonssjef, som tilhører tjenesteområde administrasjon. Kommunens administrasjon består i tillegg av IKT team, kommunikasjon, innbyggertorg og politisk sekretariat. Vår hovedoppgave er å understøtte øvrige sektorer i kommunen slik at disse kan løse sine oppdrag på en best mulig måte.
Enheten har ansvar for drift, vedlikehold og digital utvikling innenfor området saksbehandling, dokumenthåndtering og informasjonsforvaltning, og skal gi rammer og retningslinjer for hvordan Østre Toten kommune skal håndtere dokumentasjon, informasjon og data. Andre viktige oppgaver er utvikling av rutiner, kvalitetssikring, veiledning og brukerstøtte.
Arbeidsoppgaver:
Lede og koordinere arkivarbeidet i kommunen som blant annet innebærer:
Stillingen vil kunne tillegges andre oppgaver innenfor administrasjonens arbeidsområder dersom hensynet til kommunens behov skulle tilsi det. Østre Toten kommune er i en pågående organisasjonsutviklingsprosess og stillingens benevnelse og innhold kan bli endret som en følge av dette.
Må- krav:
Ønskelige krav:
Personlige egenskaper:
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om bedriften
Relaterte stillinger
ØT
Har du mot til å utfordre deg selv og andre?
Østre Toten kommune Helse, omsorg og velferd
LENA
13. februar 2025