Veileder sykefravær
Nav Lerkendal
Sorgenfriveien 13, 7037 TRONDHEIM
Tre uker siden
kr 274 - 303
Per time
kr 47 500 - 52 500
Per måned
kr 570 000 - 630 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Vil du være med å skape et arbeidsliv med plass til alle? Vi ser etter deg som trives med å etablere og utvikle gode relasjoner med nye mennesker og som har et stort engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag. Vi ønsker oss medarbeidere som har pågangsmot og engasjement, som søker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver, og som motiveres av å skape muligheter for de vi følger opp.
Nav Lerkendal har nå ledig inntil 4 faste stillinger
Nav Lerkendal holder til på Sorgenfri i Trondheim og er et av de største Nav-kontorene i Trøndelag med ca. 230 ansatte fordelt på 8 avdelinger. Vi har lyse og flotte lokaler med godt kollektivtilbud i umiddelbar nærhet. Vi har nå ledig inntil 4 faste stillinger som vil være plassert i avdeling Sykefraværsoppfølging.
Vi søker engasjerte og dyktige veiledere til oppfølging av sykmeldte i sykepengeperioden. Stillingene omfatter også oppfølging av personer som får innvilget arbeidsavklaringspenger og som har tilknytning til en arbeidsplass. I tillegg har avdelingen ansvar for å avklare personer som går over på en varig ytelse.
Vi samarbeider bredt med andre aktører i markedet, både offentlige instanser og arbeidsgivere. Hos oss vil du oppleve et inkluderende arbeidsmiljø med høy grad av trivsel. Du vil ha stort ansvar for egne resultater i en meningsfull jobb med arbeidsoppgaver knyttet til et viktig samfunnsoppdrag.
Arbeidsoppgaver
Som veileder ved Nav Lerkendal sin avdeling for sykefraværsoppfølging, vil en viktig oppgave være å gi tidlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for raskest mulig å komme tilbake til jobb etter sykdom. Du vil være en sentral aktør i å hjelpe mennesker med å finne veien tilbake til arbeidslivet gjennom å gi individuell veiledning, motivere og støtte brukerne på veien mot sine mål. Dette innebærer også tett dialog og samarbeid med arbeidsgivere og helsepersonell for å legge til rette for en trygg og effektiv retur til arbeidslivet. Andre oppgaver vil være å
- kartlegge og avklare brukernes ressurser samt motivere for arbeid og aktivitet
- samarbeide internt på kontoret og med NAV sine samarbeidspartnere som f.eks. arbeidsmarkedsbedrifter, kurstilbydere m.fl
- vurdere brukers oppfølgingsbehov og hensiktsmessige tiltak, samt fatte vedtak etter gjeldende lovverk
- forvalte regelverket på sykepenger, arbeidsavklaringspenger og uføretrygd
Arbeidsoppgavene kan endres, og andre arbeidsoppgaver innenfor Nav kontoret sitt ansvarsområde kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som er engasjert og robust og som trives i en travel arbeidshverdag der oppgavene er mange.
Du må ha
- minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen helse-/sosial-/samfunnsfag, eller annen relevant utdanning fra universitet/høyskole. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- god og relevant veiledningskompetanse og erfaring fra lignende arbeid eller annet relasjonsarbeid
- gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
- god kunnskap om arbeidsmarkedet og den offentlige forvaltningen
- god digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye systemer og arbeidsverktøy
Vi ønsker gjerne
- at du har erfaring fra sykefraværsoppfølging eller annen relevant erfaring fra arbeid i Nav og kjennskap til Nav sine virkemidler
- at du har førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet mot konkrete tidsfrister
- Fleksibel og løsningsdyktig tilnærming til oppgaven, beherske endringer i oppgaver og metodikk
- Utpreget serviceholdning
- Bidra til utvikling og nytenkning
- Evne til å arbeide i team og å jobbe i åpent kontorlandskap
- Godt humør og en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Aktive og engasjerte kolleger
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusiv lunsj
- En time trening hver uke er inkludert i arbeidstiden
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Fra lønnen trekkes 2%. Arbeidsgiver betaler mellom 10 – 12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut
- Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
- Tilsetting i kode 1434 Rådgiver, lønnsspenn kr. 570 000 - 630 000
Kontaktinformasjon
Kari Høve, Avdelingsleder, 951 81 341, Kari.Hove@nav.no
Arbeidssted
Sorgenfriveien 13
7037 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4948184541
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.04.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Tittel
Veileder sykefravær
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
4
Kontaktperson
Om stillingen
Vil du være med å skape et arbeidsliv med plass til alle? Vi ser etter deg som trives med å etablere og utvikle gode relasjoner med nye mennesker og som har et stort engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag. Vi ønsker oss medarbeidere som har pågangsmot og engasjement, som søker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver, og som motiveres av å skape muligheter for de vi følger opp.
Nav Lerkendal har nå ledig inntil 4 faste stillinger
Nav Lerkendal holder til på Sorgenfri i Trondheim og er et av de største Nav-kontorene i Trøndelag med ca. 230 ansatte fordelt på 8 avdelinger. Vi har lyse og flotte lokaler med godt kollektivtilbud i umiddelbar nærhet. Vi har nå ledig inntil 4 faste stillinger som vil være plassert i avdeling Sykefraværsoppfølging.
Vi søker engasjerte og dyktige veiledere til oppfølging av sykmeldte i sykepengeperioden. Stillingene omfatter også oppfølging av personer som får innvilget arbeidsavklaringspenger og som har tilknytning til en arbeidsplass. I tillegg har avdelingen ansvar for å avklare personer som går over på en varig ytelse.
Vi samarbeider bredt med andre aktører i markedet, både offentlige instanser og arbeidsgivere. Hos oss vil du oppleve et inkluderende arbeidsmiljø med høy grad av trivsel. Du vil ha stort ansvar for egne resultater i en meningsfull jobb med arbeidsoppgaver knyttet til et viktig samfunnsoppdrag.
Arbeidsoppgaver
Som veileder ved Nav Lerkendal sin avdeling for sykefraværsoppfølging, vil en viktig oppgave være å gi tidlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for raskest mulig å komme tilbake til jobb etter sykdom. Du vil være en sentral aktør i å hjelpe mennesker med å finne veien tilbake til arbeidslivet gjennom å gi individuell veiledning, motivere og støtte brukerne på veien mot sine mål. Dette innebærer også tett dialog og samarbeid med arbeidsgivere og helsepersonell for å legge til rette for en trygg og effektiv retur til arbeidslivet. Andre oppgaver vil være å
- kartlegge og avklare brukernes ressurser samt motivere for arbeid og aktivitet
- samarbeide internt på kontoret og med NAV sine samarbeidspartnere som f.eks. arbeidsmarkedsbedrifter, kurstilbydere m.fl
- vurdere brukers oppfølgingsbehov og hensiktsmessige tiltak, samt fatte vedtak etter gjeldende lovverk
- forvalte regelverket på sykepenger, arbeidsavklaringspenger og uføretrygd
Arbeidsoppgavene kan endres, og andre arbeidsoppgaver innenfor Nav kontoret sitt ansvarsområde kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som er engasjert og robust og som trives i en travel arbeidshverdag der oppgavene er mange.
Du må ha
- minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen helse-/sosial-/samfunnsfag, eller annen relevant utdanning fra universitet/høyskole. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- god og relevant veiledningskompetanse og erfaring fra lignende arbeid eller annet relasjonsarbeid
- gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
- god kunnskap om arbeidsmarkedet og den offentlige forvaltningen
- god digital kompetanse og evne til å raskt sette deg inn i nye systemer og arbeidsverktøy
Vi ønsker gjerne
- at du har erfaring fra sykefraværsoppfølging eller annen relevant erfaring fra arbeid i Nav og kjennskap til Nav sine virkemidler
- at du har førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet mot konkrete tidsfrister
- Fleksibel og løsningsdyktig tilnærming til oppgaven, beherske endringer i oppgaver og metodikk
- Utpreget serviceholdning
- Bidra til utvikling og nytenkning
- Evne til å arbeide i team og å jobbe i åpent kontorlandskap
- Godt humør og en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Nødvendig opplæring og veiledning
- Aktive og engasjerte kolleger
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusiv lunsj
- En time trening hver uke er inkludert i arbeidstiden
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Fra lønnen trekkes 2%. Arbeidsgiver betaler mellom 10 – 12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut
- Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
- Tilsetting i kode 1434 Rådgiver, lønnsspenn kr. 570 000 - 630 000
Kontaktinformasjon
Kari Høve, Avdelingsleder, 951 81 341, Kari.Hove@nav.no
Arbeidssted
Sorgenfriveien 13
7037 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4948184541
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.04.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
kr 274 - 303
Per time
kr 47 500 - 52 500
Per måned
kr 570 000 - 630 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Veileder sykefravær
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
4
Kontaktperson
Relaterte stillinger