Spesialkonsulent/konsulent - Veileder
Nav Lillestrøm
Dampsagveien 2B, 2000 LILLESTRØM
6. februar 2025
Om stillingen
Vi søker deg som er glad i å jobbe med mennesker og som evner å se muligheter og ikke hindringer. Som kan motivere og heie på noen som trenger støtte på veien mot arbeid. Hos oss får du jobbe i et team der kollegene dine brenner for jobben sin, som har høy faglig kompetanse og som jobber sammen om teamets ansvarsområder.
Den ene vikaren vi trenger skal jobbe med personer med helseutfordringer som skal finne veien tilbake til sitt eksisterende arbeidsforhold.
Den andre vikaren skal jobbe med personer med ulike utfordringer som blant annet helse, manglende kompetanse og/eller språkutfordringer som skal ha bistand for å komme ut i et nytt arbeidsforhold.
Forventet oppstart juni 2025.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging, avklaring og veiledning av innbyggere med hindringer i form av dårlig helse, dårlige ferdigheter i norsk og/eller andre sosiale hindringer der målet er tilbakeføring til eksisterende arbeidsforhold eller over i nytt arbeid
- Samhandling med andre fagområder internt på kontoret og/eller eksterne samarbeidspartnere som behandlere, tiltaksarrangører og arbeidsgivere
- Motivere for endring med stort fokus på muligheter, ikke hindringer
- Saksbehandling etter Folketrygdloven, Forvaltningsloven og Nav-loven
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- 3-årig relevant høyere utdanning på bachelornivå, særlig relevant og solid arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God erfaring med arbeidsrettet oppfølging og/eller veiledningsarbeid
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Bør-krav:
- Arbeidsmarkedskompetanse og arbeidslivskompetanse
- Erfaring med inkluderingsarbeid
- Erfaring med forvaltning av lovverk
- Juridisk og trygdemedisinsk forståelse
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Du er robust og takler et veldig høyt arbeidspress
- Du er strukturert og har evne til å følge vedtatte prioriteringer
- Du er en god relasjonsbygger som evner å skape tillit
- Du evner å arbeide systematisk og planmessig
- Du har god rolleforståelse
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Ordning med fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Sissel Erika Nilsen, Avdelingsleder, +4790576358Arbeidssted
Dampsagveien 2B2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4915411543
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 23.02.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Tittel
Spesialkonsulent/konsulent
Oppstart
Type engasjement
Vikariat
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
2
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Vi søker deg som er glad i å jobbe med mennesker og som evner å se muligheter og ikke hindringer. Som kan motivere og heie på noen som trenger støtte på veien mot arbeid. Hos oss får du jobbe i et team der kollegene dine brenner for jobben sin, som har høy faglig kompetanse og som jobber sammen om teamets ansvarsområder.
Den ene vikaren vi trenger skal jobbe med personer med helseutfordringer som skal finne veien tilbake til sitt eksisterende arbeidsforhold.
Den andre vikaren skal jobbe med personer med ulike utfordringer som blant annet helse, manglende kompetanse og/eller språkutfordringer som skal ha bistand for å komme ut i et nytt arbeidsforhold.
Forventet oppstart juni 2025.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging, avklaring og veiledning av innbyggere med hindringer i form av dårlig helse, dårlige ferdigheter i norsk og/eller andre sosiale hindringer der målet er tilbakeføring til eksisterende arbeidsforhold eller over i nytt arbeid
- Samhandling med andre fagområder internt på kontoret og/eller eksterne samarbeidspartnere som behandlere, tiltaksarrangører og arbeidsgivere
- Motivere for endring med stort fokus på muligheter, ikke hindringer
- Saksbehandling etter Folketrygdloven, Forvaltningsloven og Nav-loven
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- 3-årig relevant høyere utdanning på bachelornivå, særlig relevant og solid arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God erfaring med arbeidsrettet oppfølging og/eller veiledningsarbeid
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Bør-krav:
- Arbeidsmarkedskompetanse og arbeidslivskompetanse
- Erfaring med inkluderingsarbeid
- Erfaring med forvaltning av lovverk
- Juridisk og trygdemedisinsk forståelse
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Du er robust og takler et veldig høyt arbeidspress
- Du er strukturert og har evne til å følge vedtatte prioriteringer
- Du er en god relasjonsbygger som evner å skape tillit
- Du evner å arbeide systematisk og planmessig
- Du har god rolleforståelse
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Ordning med fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Sissel Erika Nilsen, Avdelingsleder, +4790576358Arbeidssted
Dampsagveien 2B2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4915411543
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 23.02.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Relaterte stillinger