Spesialkonsulent/konsulent - Ungdomsveileder/saksbehandler etter Lov om sosiale tjenester
Nav Lillestrøm
LILLESTRØM
6. februar 2025
Spesialkonsulent/konsulent - Ungdomsveileder/saksbehandler etter Lov om sosiale tjenester
Nav Lillestrøm
Dampsagveien 2B, 2000 LILLESTRØM
6. februar 2025
Om stillingen
Er du engasjert i sosialt arbeid og ønsker å bidra til at ungdom får den hjelpen de trenger? Vi søker en vikar til et svangerskapsvikariat som saksbehandler innen økonomisk sosialhjelp. Stillingen innebærer saksbehandling og oppfølging av unge brukere, med fokus på vurdering av vilkår og helhetlig veiledning for å styrke deres muligheter til å komme ut i jobb eller aktivitet.
Vi ser etter deg som har god kjennskap til relevant lovverk, trives med saksbehandling og samtidig har evnen til å møte ungdom med forståelse og tydelighet. Hvis du ønsker en meningsfull jobb i et engasjert fagmiljø, vil vi gjerne høre fra deg!
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
Vi har behov for en veileder/saksbehandler som skal jobbe med oppfølging av ungdom på økonomisk sosialhjelp.
- Helhetlig råd og veiledning med formål å bedre levekårene for vanskeligstilte ungdommer, sosial inkludering og aktiv deltakelse i samfunnet
- Samhandling med og henvisning til øvrig kommunalt og statlig hjelpeapparat
- Saksbehandling, råd og veiledning etter Lov om sosiale tjenester i Nav og annet aktuelt lovverk, samt følge opp aktivitetsplikten som kommer av lovverket
- Tett samarbeid med andre ansatte på kontoret for å sørge for overgang til arbeid og aktivitet
- Kartlegging av brukers situasjon og oppfølging
Nav er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Du må ha sosialfaglig utdannelse minst på bachelornivå. Annen relevant utdanning kan vurderes ved særlig relevant og solid erfaring.
- Du må ha erfaring fra sosialfaglig arbeid eller arbeidsrettet veiledning
- Du må ha en god forståelse av aktuelt lovverk
- Du må tåle høyt arbeidstempo uten at det går ut over kvaliteten på arbeidet ditt
- Du må ha gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper, samt god skriftlig fremstillingsevne i klarspråklig form
Ønsket kompetanse:
- Du tar et ansvar for ditt eget ansvarsområde
- Du har erfaring med saksbehandling innen økonomisk sosialhjelp
- Du har kjennskap til Navs arbeidsrettede virkemidler
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Empatisk og relasjonsbyggende
- Selvgående
- Strukturert
- Robust
- God rolleforståelse
- Gode kommunikasjonsferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Ordning med fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Marte Drejer Thomassen, Avdelingsleder, 48278510Arbeidssted
Dampsagveien 2B2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4916483175
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 09.05.2025
Søknadsfrist: 23.02.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Tittel
Spesialkonsulent/konsulent
Oppstart
2025-05-09
Type engasjement
Vikariat
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Er du engasjert i sosialt arbeid og ønsker å bidra til at ungdom får den hjelpen de trenger? Vi søker en vikar til et svangerskapsvikariat som saksbehandler innen økonomisk sosialhjelp. Stillingen innebærer saksbehandling og oppfølging av unge brukere, med fokus på vurdering av vilkår og helhetlig veiledning for å styrke deres muligheter til å komme ut i jobb eller aktivitet.
Vi ser etter deg som har god kjennskap til relevant lovverk, trives med saksbehandling og samtidig har evnen til å møte ungdom med forståelse og tydelighet. Hvis du ønsker en meningsfull jobb i et engasjert fagmiljø, vil vi gjerne høre fra deg!
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
Vi har behov for en veileder/saksbehandler som skal jobbe med oppfølging av ungdom på økonomisk sosialhjelp.
- Helhetlig råd og veiledning med formål å bedre levekårene for vanskeligstilte ungdommer, sosial inkludering og aktiv deltakelse i samfunnet
- Samhandling med og henvisning til øvrig kommunalt og statlig hjelpeapparat
- Saksbehandling, råd og veiledning etter Lov om sosiale tjenester i Nav og annet aktuelt lovverk, samt følge opp aktivitetsplikten som kommer av lovverket
- Tett samarbeid med andre ansatte på kontoret for å sørge for overgang til arbeid og aktivitet
- Kartlegging av brukers situasjon og oppfølging
Nav er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Du må ha sosialfaglig utdannelse minst på bachelornivå. Annen relevant utdanning kan vurderes ved særlig relevant og solid erfaring.
- Du må ha erfaring fra sosialfaglig arbeid eller arbeidsrettet veiledning
- Du må ha en god forståelse av aktuelt lovverk
- Du må tåle høyt arbeidstempo uten at det går ut over kvaliteten på arbeidet ditt
- Du må ha gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper, samt god skriftlig fremstillingsevne i klarspråklig form
Ønsket kompetanse:
- Du tar et ansvar for ditt eget ansvarsområde
- Du har erfaring med saksbehandling innen økonomisk sosialhjelp
- Du har kjennskap til Navs arbeidsrettede virkemidler
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Empatisk og relasjonsbyggende
- Selvgående
- Strukturert
- Robust
- God rolleforståelse
- Gode kommunikasjonsferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Ordning med fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Marte Drejer Thomassen, Avdelingsleder, 48278510Arbeidssted
Dampsagveien 2B2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4916483175
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 09.05.2025
Søknadsfrist: 23.02.2025
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Relaterte stillinger