Rådgiver - Utlendingsforvaltning
Trøndelag politidistrikt
Gryta 4, 7010 TRONDHEIM
Over en måned siden
kr 288 - 327
Per time
kr 50 000 - 56 667
Per måned
kr 600 000 - 680 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Trives du med å veilede og yte god service innen offentlig forvaltning? Vi har ledig fast stilling som rådgiver i Felles enhet for utlending og forvaltning, seksjon utlendingsforvaltning.
Seksjonen består av 26 ansatte som betjener 3 oppmøtesteder - Trondheim, Steinkjer og Servicesenter for utenlandske arbeidstakere (SUA Trondheim).
Seksjon for utlendingsforvaltning tar imot og saksbehandler søknader om ulike typer oppholdstillatelser, besvarer henvendelser til veiledningstjenesten og gjennomfører intervjuer i forskjellige sakstyper. Seksjonen skal ivareta rettssikkerhet, god kvalitet, lik behandling og en trygg og effektiv oppgaveløsning.
I stillingen som rådgiver vil du være viktig for seksjonens måloppnåelse - alle som oppholder seg i Norge har avklart identitet og lovlig opphold. Vi har derfor stort fokus på forebyggende arbeid og kontrolloppgaver som tilhører seksjonen. Det er sentralt for seksjonen å levere gode tjenester til alle som er i kontakt med politiets utlendingsforvaltning.
Stillingen er ledig med snarlig oppstart og er stedsplassert Trondheim, Politihuset.
I denne stillingen vil du møte mange med annen kulturell bakgrunn. Vi trenger derfor deg som er god på kommunikasjon, publikumsservice og samarbeid. Det er viktig at du har evnen til å betjene publikum med ro og imøtekommenhet selv i stressende situasjoner.
Må-krav:
Utdanning fra utlandet må være godkjent av Nasjonalt organ for kvalitet i utdanning (NOKUT) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HKDIR). Godkjenning må være individuell. Søknader som ikke har vedlagt slik godkjenning vil ikke bli behandlet.
Fordelskrav:
Ved å søke jobb i Trøndelag politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om bedriften
Trøndelag politidistrikt strekker seg over 39 kommuner og har 480 000 innbyggere. Politidistriktet er inndelt i syv funksjonelle driftsenheter og tre geografiske driftsenheter. Vi er i overkant av 1250 ansatte sammensatt av både politi, påtale og sivile som jobber sammen for samfunnsoppdraget vårt: forebygge og bekjempe kriminalitet, samt skape trygghet for befolkningen. Politimester og hans administrasjon har hovedsetet på Politihuset i Trondheim. Trøndelag politidistrikt jobber med mangfold og inkludering på arbeidsplassen. Vi har fokus på å jobbe kunnskapsbasert for å utvikle oss i takt med samfunnet og dets forventninger. Arbeidshverdagen til våre dyktige ansatte består av både viktige og spennende oppdrag, der nesten ingen dager er like.
Tittel
Rådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Trives du med å veilede og yte god service innen offentlig forvaltning? Vi har ledig fast stilling som rådgiver i Felles enhet for utlending og forvaltning, seksjon utlendingsforvaltning.
Seksjonen består av 26 ansatte som betjener 3 oppmøtesteder - Trondheim, Steinkjer og Servicesenter for utenlandske arbeidstakere (SUA Trondheim).
Seksjon for utlendingsforvaltning tar imot og saksbehandler søknader om ulike typer oppholdstillatelser, besvarer henvendelser til veiledningstjenesten og gjennomfører intervjuer i forskjellige sakstyper. Seksjonen skal ivareta rettssikkerhet, god kvalitet, lik behandling og en trygg og effektiv oppgaveløsning.
I stillingen som rådgiver vil du være viktig for seksjonens måloppnåelse - alle som oppholder seg i Norge har avklart identitet og lovlig opphold. Vi har derfor stort fokus på forebyggende arbeid og kontrolloppgaver som tilhører seksjonen. Det er sentralt for seksjonen å levere gode tjenester til alle som er i kontakt med politiets utlendingsforvaltning.
Stillingen er ledig med snarlig oppstart og er stedsplassert Trondheim, Politihuset.
I denne stillingen vil du møte mange med annen kulturell bakgrunn. Vi trenger derfor deg som er god på kommunikasjon, publikumsservice og samarbeid. Det er viktig at du har evnen til å betjene publikum med ro og imøtekommenhet selv i stressende situasjoner.
Må-krav:
Utdanning fra utlandet må være godkjent av Nasjonalt organ for kvalitet i utdanning (NOKUT) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HKDIR). Godkjenning må være individuell. Søknader som ikke har vedlagt slik godkjenning vil ikke bli behandlet.
Fordelskrav:
Ved å søke jobb i Trøndelag politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om bedriften
Trøndelag politidistrikt strekker seg over 39 kommuner og har 480 000 innbyggere. Politidistriktet er inndelt i syv funksjonelle driftsenheter og tre geografiske driftsenheter. Vi er i overkant av 1250 ansatte sammensatt av både politi, påtale og sivile som jobber sammen for samfunnsoppdraget vårt: forebygge og bekjempe kriminalitet, samt skape trygghet for befolkningen. Politimester og hans administrasjon har hovedsetet på Politihuset i Trondheim. Trøndelag politidistrikt jobber med mangfold og inkludering på arbeidsplassen. Vi har fokus på å jobbe kunnskapsbasert for å utvikle oss i takt med samfunnet og dets forventninger. Arbeidshverdagen til våre dyktige ansatte består av både viktige og spennende oppdrag, der nesten ingen dager er like.
kr 288 - 327
Per time
kr 50 000 - 56 667
Per måned
kr 600 000 - 680 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Rådgiver
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Relaterte stillinger
Rådgiver - Utlendingsforvaltning
Trøndelag politidistrikt
TRONDHEIM
Over en måned siden