Førstekonsulent
Felles påtale - Seksjon adm. straffesaksbehandling
Øysteins gate 8, 9405 HARSTAD
3 dager siden
kr 269 - 269
Per time
kr 46 667 - 46 667
Per måned
kr 560 000 - 560 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Er du motivert til å bidra inn for å løse vårt samfunnsoppdrag på en god måte? Er du kvalitetsbevisst og strukturert, og evner å kommunisere godt med andre? Da kan det være deg vi søker til vårt team!
Hos oss vil du få varierte arbeidsoppgaver innenfor straffesakskjeden, blant annet forberedelse og etterarbeid ved domstolsbehandling av straffesaker. Du vil bli en del av et dyktig og faglig godt arbeidsmiljø sammen med erfarne kollegaer. Du kan lese mer under arbeidsoppgaver.
I seksjonen administrativ straffesak jobber vi med generell straffesaksbehandling som dokumenthåndtering, registrering av anmeldelser, oppfølging av forelegg, beramming av straffesaker, domsoppgaver, bøtesaker, barnevernsuttalelser, fag- og opplæring og brukerstøtteoppgaver innenfor straffesaksystemene,
Ønsker du mer informasjon om stillingen kan du gjerne kontakte seksjonsleder Ingrid Lohne.
Vi gleder oss til å lese din søknad!
Vitnemål og attester bes lagt ved den elektroniske søknaden. Søknader vil ikke bli vurdert dersom dokumentasjon mangler. Det må også legges ved godkjenning fra NOKUT for eventuell utenlandsk utdanning.
Listen er ikke uttømmende.
For å bli vurdert til stillingen må du ha:
Vi ønsker at du har:
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke jobb i Troms politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.
Motivasjon, personlig egnethet og hvordan du ellers komplementerer teamet vil bli vektlagt.
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om bedriften
Troms politidistrikt omfatter 20 kommuner i Troms fylke. Politidistriktet har politi- og påtalemyndighet i norsk økonomisk sone utenfor hele Nord-Norge og i havområdene utenfor Svalbards territorialfarvann. I tillegg har politidistriktet ansvar for norsk sokkel, inkludert olje- og gassinstallasjoner, fra Lofoten og nordover og utenfor Svalbard.
Hovedsetet og operasjonssentralen for politidistriktet er lagt til politihuset i Tromsø. Politidistriktet har ca. 550 ansatte organisert i fem geografiske enheter med ti politistasjoner, fem fellesenheter og tre lederstøttestaber.
Troms politidistrikt arbeider for å ha høy tillit i befolkningen. Våre innbyggere skal oppleve at de bor i en trygg del av landet, hvor politiet er tilgjengelig for dem både i hverdag og krise. Politidistriktet skal arbeide kunnskapsbasert og samtidig være en handlekraftig organisasjon som har evne til å utvikle seg i takt med samfunnet, kriminalitetsbildet og innbyggernes forventninger. Politidistriktet skal være en trygg og attraktiv arbeidsplass for sine medarbeidere.
Tittel
Førstekonsulent
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Er du motivert til å bidra inn for å løse vårt samfunnsoppdrag på en god måte? Er du kvalitetsbevisst og strukturert, og evner å kommunisere godt med andre? Da kan det være deg vi søker til vårt team!
Hos oss vil du få varierte arbeidsoppgaver innenfor straffesakskjeden, blant annet forberedelse og etterarbeid ved domstolsbehandling av straffesaker. Du vil bli en del av et dyktig og faglig godt arbeidsmiljø sammen med erfarne kollegaer. Du kan lese mer under arbeidsoppgaver.
I seksjonen administrativ straffesak jobber vi med generell straffesaksbehandling som dokumenthåndtering, registrering av anmeldelser, oppfølging av forelegg, beramming av straffesaker, domsoppgaver, bøtesaker, barnevernsuttalelser, fag- og opplæring og brukerstøtteoppgaver innenfor straffesaksystemene,
Ønsker du mer informasjon om stillingen kan du gjerne kontakte seksjonsleder Ingrid Lohne.
Vi gleder oss til å lese din søknad!
Vitnemål og attester bes lagt ved den elektroniske søknaden. Søknader vil ikke bli vurdert dersom dokumentasjon mangler. Det må også legges ved godkjenning fra NOKUT for eventuell utenlandsk utdanning.
Listen er ikke uttømmende.
For å bli vurdert til stillingen må du ha:
Vi ønsker at du har:
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke jobb i Troms politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.
Motivasjon, personlig egnethet og hvordan du ellers komplementerer teamet vil bli vektlagt.
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om bedriften
Troms politidistrikt omfatter 20 kommuner i Troms fylke. Politidistriktet har politi- og påtalemyndighet i norsk økonomisk sone utenfor hele Nord-Norge og i havområdene utenfor Svalbards territorialfarvann. I tillegg har politidistriktet ansvar for norsk sokkel, inkludert olje- og gassinstallasjoner, fra Lofoten og nordover og utenfor Svalbard.
Hovedsetet og operasjonssentralen for politidistriktet er lagt til politihuset i Tromsø. Politidistriktet har ca. 550 ansatte organisert i fem geografiske enheter med ti politistasjoner, fem fellesenheter og tre lederstøttestaber.
Troms politidistrikt arbeider for å ha høy tillit i befolkningen. Våre innbyggere skal oppleve at de bor i en trygg del av landet, hvor politiet er tilgjengelig for dem både i hverdag og krise. Politidistriktet skal arbeide kunnskapsbasert og samtidig være en handlekraftig organisasjon som har evne til å utvikle seg i takt med samfunnet, kriminalitetsbildet og innbyggernes forventninger. Politidistriktet skal være en trygg og attraktiv arbeidsplass for sine medarbeidere.
kr 269 - 269
Per time
kr 46 667 - 46 667
Per måned
kr 560 000 - 560 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Førstekonsulent
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Relaterte stillinger
Førstekonsulent
Felles påtale - Seksjon adm. straffesaksbehandling
HARSTAD
3 dager siden