Prosjektleder- legemidler
Divisjon legemidler, Sykehusinnkjøp HF
Grev Wedels Plass 7, 0151 OSLO
Over en måned siden
Om stillingen
Sykehusinnkjøp HF, divisjon legemidler gjennomfører anskaffelser av legemidler og andre apotekvarer på vegne av de regionale helseforetakene, gjennomfører forhandlinger på legemidler i Nye Metoder og håndterer masterdata i oppgjørsordningen mellom Apotekforening og de regionale helseforetakene. På særskilte oppdrag gjennomfører vi også anskaffelser på vegne av Direktoratet for medisinske produkter innenfor blåresept og vaksiner.
Vi arbeider tett med fagpersoner og andre bidragsytere for å komme fram til løsninger som er til det beste for pasientbehandlingen, samtidig som vi ivaretar vårt samfunns- og miljøansvar. Hovedmål for vår strategi er «mer og bedre pasientbehandling gjennom gode innkjøp av legemidler». Vi jobber i tverrfaglige team for å løse unike og komplekse utfordringer, slik at vi kommer fram til den beste løsningen hver gang. Vi har i tillegg flere samarbeid med nasjonale og internasjonale aktører om både anskaffelser og beredskap på legemidler.
Arbeidsoppgaver
- Lede, planlegge og gjennomføre anskaffelser i henhold til interne retningslinjer og i tett samarbeid med fagrådgiver og resterende prosjektgruppe
- Samarbeid med fagmiljø i helseforetakene og strategiske beslutningstakere
- Tett dialog med leverandørmarkedet, også i kontraktsperiode
- Andre relevante arbeidsoppgaver kan også bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen økonomi, helse eller annen relevant utdanning fra Høyskole/universitet
- Det er ønskelig med 5 - 7 års bransjeerfaring fra legemiddelmarkedet
- Innkjøpsfaglig kompetanse
- God forståelse av anskaffelsesregelverket
- Dokumentert gjennomføring av prosjekter
- Språk: Norsk og engelsk muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Svært gode samarbeidsegenskaper; deler kunnskap, erfaringer og informasjon
- Svært gode muntlig og skriftlige fremstillingsevner
- Svært gode kommunikasjonsegenskaper
- Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- God kompetanse på Excel er en fordel
- Setter seg raskt inn i komplekse saksforhold, har evne til å tenke strategisk og ser ting helhetlig
- Interesse for å ta i bruk nye system er en fordel
- Personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt vekt
Vi tilbyr
- En jobb med et viktig samfunnsoppdrag i et miljø med fokus på prestasjon og utvikling
- Spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter i et dynamisk miljø
- Mulighet for å trene én time per uke i arbeidstiden
- Fleksitidsordning
- Muligheter til å utvikle sin egen stilling og avdeling
- Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner
- Pensjonsordning i KLP og gode forsikringsordninger
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervjuer fortløpende.
Kontaktinformasjon
Pål Rydstrøm, Kons. avdelingsleder anskaffelser , +47 90924123, pal.rydstrom@sykehusinnkjop.noArbeidssted
Grev Wedels Plass 70151 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusinnkjøp HFReferansenr.: 4967741834
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Om bedriften
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har kontorer i hele landet. Sykehusinnkjøp HF har operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten. Vi skal være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal også fremme innovasjon og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se www.sykehusinnkjop.no for mer informasjon om oss.
Tittel
Prosjektleder legemidler
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Sykehusinnkjøp HF, divisjon legemidler gjennomfører anskaffelser av legemidler og andre apotekvarer på vegne av de regionale helseforetakene, gjennomfører forhandlinger på legemidler i Nye Metoder og håndterer masterdata i oppgjørsordningen mellom Apotekforening og de regionale helseforetakene. På særskilte oppdrag gjennomfører vi også anskaffelser på vegne av Direktoratet for medisinske produkter innenfor blåresept og vaksiner.
Vi arbeider tett med fagpersoner og andre bidragsytere for å komme fram til løsninger som er til det beste for pasientbehandlingen, samtidig som vi ivaretar vårt samfunns- og miljøansvar. Hovedmål for vår strategi er «mer og bedre pasientbehandling gjennom gode innkjøp av legemidler». Vi jobber i tverrfaglige team for å løse unike og komplekse utfordringer, slik at vi kommer fram til den beste løsningen hver gang. Vi har i tillegg flere samarbeid med nasjonale og internasjonale aktører om både anskaffelser og beredskap på legemidler.
Arbeidsoppgaver
- Lede, planlegge og gjennomføre anskaffelser i henhold til interne retningslinjer og i tett samarbeid med fagrådgiver og resterende prosjektgruppe
- Samarbeid med fagmiljø i helseforetakene og strategiske beslutningstakere
- Tett dialog med leverandørmarkedet, også i kontraktsperiode
- Andre relevante arbeidsoppgaver kan også bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen økonomi, helse eller annen relevant utdanning fra Høyskole/universitet
- Det er ønskelig med 5 - 7 års bransjeerfaring fra legemiddelmarkedet
- Innkjøpsfaglig kompetanse
- God forståelse av anskaffelsesregelverket
- Dokumentert gjennomføring av prosjekter
- Språk: Norsk og engelsk muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Svært gode samarbeidsegenskaper; deler kunnskap, erfaringer og informasjon
- Svært gode muntlig og skriftlige fremstillingsevner
- Svært gode kommunikasjonsegenskaper
- Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- God kompetanse på Excel er en fordel
- Setter seg raskt inn i komplekse saksforhold, har evne til å tenke strategisk og ser ting helhetlig
- Interesse for å ta i bruk nye system er en fordel
- Personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt vekt
Vi tilbyr
- En jobb med et viktig samfunnsoppdrag i et miljø med fokus på prestasjon og utvikling
- Spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter i et dynamisk miljø
- Mulighet for å trene én time per uke i arbeidstiden
- Fleksitidsordning
- Muligheter til å utvikle sin egen stilling og avdeling
- Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner
- Pensjonsordning i KLP og gode forsikringsordninger
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervjuer fortløpende.
Kontaktinformasjon
Pål Rydstrøm, Kons. avdelingsleder anskaffelser , +47 90924123, pal.rydstrom@sykehusinnkjop.noArbeidssted
Grev Wedels Plass 70151 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusinnkjøp HFReferansenr.: 4967741834
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Om bedriften
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har kontorer i hele landet. Sykehusinnkjøp HF har operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten. Vi skal være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal også fremme innovasjon og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se www.sykehusinnkjop.no for mer informasjon om oss.
Relaterte stillinger