Har du lyst til å være med å bidra til fremtidssikring i helse- og omsorgstjenestene?
Rauma kommune Hjemmebasert omsorg
Helsehuset, Strandgata, 6300 RAUMA
5. mars 2025
Om stillingen
Vi ser etter en person som ønsker å bidra til fremtidssikring og utforming av fremtidens helse- og omsorgstjenester.
Stilling
100% stilling, fast, som leder for Koordinerende avdeling. Arbeidstid:Dagtid.
Arbeidssted
Helse- og omsorgstjenestene består av 3 virksomhetsområder, institusjonsbaserte tjenester ved Rauma Helsehus, Hjemmebasert omsorg samt Bo- og habiliteringstjenesten. Her ligger per tiden kommunens koordinerende avdeling som har ansvar for tjenestetildeling inn under vårt område. På bakgrunn av pågående framtidssikring av våre tjenester kan organisering av avdelingen bli endret.
Koordinerende avdeling består p.t av kommunens forvaltningsenhet (tildeling og koordinerende enhet), barnekoordinator, samt kommunens fysio- og ergoterapitjenester, inkludert hjelpemiddelformidling, samt ansatt som har ansvar og oppgaver knyttet til refusjoner og egenandeler for kommunale helse- og omsorgstjenester. Avdelingen har en sektoroverbyggende funksjon med god tverrfaglig kompetanse, som i det daglige arbeider inn mot flere tjenesteområder.
Leder rapporterer til Helse og omsorgssjef som sin nærmeste overordnede.
Arbeidsområde
Avdelingens ansvar og oppgaver er brede og mange; forvaltning, utredning og tildeling av kommunens helse- og omsorgstjenester, herunder klagesaksbehandling.
Avdelingen skal gi råd og veiledning til pasient og brukere i alle aldersgrupper, samt ivareta et helhetlig og samordnet tilbud til pasient og bruker. Avdelingen har også ansvar for dialog med sykehus vedrørende utskrivningsklare pasienter som trenger kommunale tjenester etter sykehusopphold, samt samarbeid og faste møter med øvrige enheter i kommunen. Overordnet ansvar for individuell plan, oppnevning, opplæring og veiledning av koordinatorer.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Du blir en del av helse- og omsorgssjefens ledergruppe. Du utfører dine oppgaver i tråd med gjeldende regelverk og delegasjon, med utgangspunkt i overordnet planverk for Helse og omsorg i Rauma kommune.
Endring av oppgaver må påregnes.
Kvalifikasjonskrav
Minimum 3 årlig relevant høgskole/universitetsutdanning
Personlige egenskaper
Du har evne til innovasjon og nytenkning
Det vil legges avgjørende vekt på personlige egenskaper. Vi ser etter en person som ønsker å bidra til å fremtidssikring og utforming av fremtidens helse- og omsorgstjenester. Har du ikke formell lederutdanning, er du motivert til å ta dette med tilrettelegging fra arbeidsgiver. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Vi tilbyr
Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4 fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Søknad
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune eller personal@rauma.kommune.no.
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og evt. vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved tilsetting.
Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.
Om bedriften
Tittel
Leder koordinerende avdeling
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Om stillingen
Vi ser etter en person som ønsker å bidra til fremtidssikring og utforming av fremtidens helse- og omsorgstjenester.
Stilling
100% stilling, fast, som leder for Koordinerende avdeling. Arbeidstid:Dagtid.
Arbeidssted
Helse- og omsorgstjenestene består av 3 virksomhetsområder, institusjonsbaserte tjenester ved Rauma Helsehus, Hjemmebasert omsorg samt Bo- og habiliteringstjenesten. Her ligger per tiden kommunens koordinerende avdeling som har ansvar for tjenestetildeling inn under vårt område. På bakgrunn av pågående framtidssikring av våre tjenester kan organisering av avdelingen bli endret.
Koordinerende avdeling består p.t av kommunens forvaltningsenhet (tildeling og koordinerende enhet), barnekoordinator, samt kommunens fysio- og ergoterapitjenester, inkludert hjelpemiddelformidling, samt ansatt som har ansvar og oppgaver knyttet til refusjoner og egenandeler for kommunale helse- og omsorgstjenester. Avdelingen har en sektoroverbyggende funksjon med god tverrfaglig kompetanse, som i det daglige arbeider inn mot flere tjenesteområder.
Leder rapporterer til Helse og omsorgssjef som sin nærmeste overordnede.
Arbeidsområde
Avdelingens ansvar og oppgaver er brede og mange; forvaltning, utredning og tildeling av kommunens helse- og omsorgstjenester, herunder klagesaksbehandling.
Avdelingen skal gi råd og veiledning til pasient og brukere i alle aldersgrupper, samt ivareta et helhetlig og samordnet tilbud til pasient og bruker. Avdelingen har også ansvar for dialog med sykehus vedrørende utskrivningsklare pasienter som trenger kommunale tjenester etter sykehusopphold, samt samarbeid og faste møter med øvrige enheter i kommunen. Overordnet ansvar for individuell plan, oppnevning, opplæring og veiledning av koordinatorer.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Du blir en del av helse- og omsorgssjefens ledergruppe. Du utfører dine oppgaver i tråd med gjeldende regelverk og delegasjon, med utgangspunkt i overordnet planverk for Helse og omsorg i Rauma kommune.
Endring av oppgaver må påregnes.
Kvalifikasjonskrav
Minimum 3 årlig relevant høgskole/universitetsutdanning
Personlige egenskaper
Du har evne til innovasjon og nytenkning
Det vil legges avgjørende vekt på personlige egenskaper. Vi ser etter en person som ønsker å bidra til å fremtidssikring og utforming av fremtidens helse- og omsorgstjenester. Har du ikke formell lederutdanning, er du motivert til å ta dette med tilrettelegging fra arbeidsgiver. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Vi tilbyr
Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4 fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Søknad
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune eller personal@rauma.kommune.no.
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og evt. vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved tilsetting.
Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.
Om bedriften
Relaterte stillinger
RK
Har du lyst til å være med å bidra til fremtidssikring i helse- og omsorgstjenestene?
Rauma kommune Hjemmebasert omsorg
ÅNDALSNES
5. mars 2025