DevOps utvikler
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO)
Hans Mustads gate 31, 2821 GJØVIK
To uker siden
Om stillingen
Ønsker du å jobbe med å utvikle fremtidens tjenester for helsesektoren, i en virksomhet som bidrar til å redde liv?
Om HDO
HDO eier, drifter og forvalter dagens primære kommunikasjonsløsninger for telefoni- og radiokommunikasjon med tilhørende materiell for alle landets AMK-sentraler, legevaktsentraler og akuttmottak. Løsningen kjennetegnes ved at helsetjenesten settes i stand til å kommunisere med publikum på 113 og 116 117, samt kommunisere via nødnett internt i helsetjenesten og med de øvrige nød- og beredskapsetatene. Denne sammenhengende kommunikasjonskjeden mellom spesialist- og kommunehelsetjenesten betegnes som den akuttmedisinske kjede.
Gode tekniske løsninger er helt avgjørende for å redde liv og helse, og HDOs tjenester er derfor et viktig bidrag for å sikre en velfungerende og effektiv medisinsk nødmeldetjeneste i Norge. HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten og er eid av de fire helseregionene; Helse Sør-Øst, Helse Midt-Norge, Helse Nord og Helse Vest. Du kan lese mer om HDO på www.hdo.no.
HDO har nylig etablert dedikerte tverrfaglige produktteam for å ivareta våre produkter for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Et av våre team har nå behov for en erfaren DevOps utvikler som vil ta del i å etablere, drifte og videreutvikle disse produktene. Er dette noe for deg? Da håper vi du leser videre!
Som DevOps-utvikler forventer vi at du alltid leter etter muligheter til å effektivisere og utvikle teamets prosesser og sørger for at vi leverer høy kvalitet. Du vil jobbe med å robustifisere, sikre og effektivisere tekniske prosesser, spesielt release-prosessen for den nye løsningen. Vi ser for oss at du er opptatt av testautomatisering, kontinuerlig og trygg utrulling og monitorering. Du løser oppgavene sammen med teamets produktspesialister/ingeniører og sørger for at flere på teamet kan forvalte det som utvikles.
Produktteam Kontrollrom er ansvarlige for drift og videreutvikling av kommunikasjonsløsningen for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Dette gjør vi i tett samarbeid med vår leverandør Frequentis og de andre teamene i HDO som leverer plattform og ulike grensesnitt. Vi har nylig anskaffet ny kommunikasjonsløsning som skal implementeres, samtidig som vi skal sikre god og stabil drift av eksisterende løsning til den blir byttet ut i løpet av 2026.
Dette får du jobbe med hos oss:
- Etablering, drift og kontinuerlig forbedring av kommunikasjonsløsningen
- Sikre og effektivisere tekniske prosesser, spesielt release-prosessen for ny løsning
- Bidra til effektivisering, robusthet og automatisering av utviklings- og driftsprosesser
- Identifisere og implementere tiltak for å sikre høy kvalitet i leveransene
- Være med å utvikle DevOps-området vårt, og sikre at kunnskap og løsninger deles i teamet
- Teamets produktspesialister og DevOps-utviklere rullerer i en bakvaktsordning da vi supporterer kundene våre 24/7.
Kvalifikasjoner:
Teamet trenger deg som har erfaring til å velge/bygge de verktøyene som trengs for å levere verdi til kunden, samt velge programmeringsspråk som egner seg ut ifra behovet som skal løses.
Vi ser for oss at du har:
- Høyere relevant utdanning innen IT
- Minst 3-5 års erfaring som utvikler
- God kjennskap til DevOps-praksis
- Erfaring med smidig arbeidsmetodikk og tverrfaglig samarbeid
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter, på norsk og engelsk
Du trenger ikke være ekspert på alt, men vi ønsker at du har kompetanse innen:
- Erfaring med systemutvikling
- API-integrasjoner
- Arkitekturforståelse
- Testautomatisering
- Applikasjonsdrift
- Kompetanse innen nettverk og sikkerhet
Hvem er du?
Vi ser etter deg som er ivrig etter å lære og har innsikt nok til å vite når du trenger å utvikle deg. Videre verdsetter vi analytiske ferdigheter og evnen til problemløsning. Evnen til å samarbeide og å ha tro på kraften i teamarbeid er også avgjørende, sammen med motet til å tørre å eksperimentere, feile og lære. Videre ønsker vi at du er selvstendig og evner å arbeide metodisk og strukturert over tid for å oppnå solide og langsiktige resultater.
Vi tilbyr
Du vil få en sentral rolle i arbeidet med å utforme våre løsninger i et nyoppstartet miljø med in-house utviklere, og vil dermed få stor mulighet til å påvirke og dra utviklingen innen dette fagområdet hos oss. Du får ta del i en meningsfull reise med å jobbe for å understøtte dagens og fremtidens helsevesen i Norge. Vi har en trivelig og støttende arbeidskultur og fleksible arbeidsordninger. Muligheter for sosialt samvær og trening i arbeidstiden, samt muligheter for personlig og faglig utvikling. Våre solide pensjons- og forsikringsordninger vil gi deg trygghet mens du jobber for en bedre fremtid.
Er dette noe for deg? Send oss din CV og noen ord om din interesse innen søknadsfristen.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen, Mari Holand på tlf.: 97126957 eller Camilla Kristiansen på tlf.: 408 71 750. Du kan også ringe produkteier for teamet, Tonje Vik Holmestad på 98601003.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og
funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden.
Det er per tidspunkt ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et
senere tidspunkt.
Kontaktinformasjon
Mari Holand, Rådgiver i The Assessment Company, 97126957Camilla Kristiansen, Rådgiver i The Assessment Company, 408 71 750
Tonje Vik Holmestad, Produkteier, 98601003
Arbeidssted
Hans Mustads gate 312821 GJØVIK
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HFReferansenr.: 4967431693
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Om bedriften
HDO eier, drifter og forvalter dagens primære kommunikasjonsløsninger for telefoni- og radiokommunikasjon med tilhørende materiell for alle landets AMK-sentraler, legevaktsentraler og akuttmottak. Løsningen kjennetegnes ved at helsetjenesten settes i stand til å kommunisere med publikum på 113 og 116 117, samt kommunisere via nødnett internt i helsetjenesten og med de øvrige nød- og beredskapsetatene. Denne sammenhengende kommunikasjonskjeden mellom spesialist- og kommunehelsetjenesten betegnes som den akuttmedisinske kjede.
Gode tekniske løsninger er helt avgjørende for å redde liv og helse, og HDOs tjenester er derfor et viktig bidrag for å sikre en velfungerende og effektiv medisinsk nødmeldetjeneste i Norge. HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten og er eid av de fire helseregionene; Helse Sør-Øst, Helse Midt-Norge, Helse Nord og Helse Vest. Du kan lese mer om HDO på www.hdo.no
Tittel
DevOps Utvikler
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Ønsker du å jobbe med å utvikle fremtidens tjenester for helsesektoren, i en virksomhet som bidrar til å redde liv?
Om HDO
HDO eier, drifter og forvalter dagens primære kommunikasjonsløsninger for telefoni- og radiokommunikasjon med tilhørende materiell for alle landets AMK-sentraler, legevaktsentraler og akuttmottak. Løsningen kjennetegnes ved at helsetjenesten settes i stand til å kommunisere med publikum på 113 og 116 117, samt kommunisere via nødnett internt i helsetjenesten og med de øvrige nød- og beredskapsetatene. Denne sammenhengende kommunikasjonskjeden mellom spesialist- og kommunehelsetjenesten betegnes som den akuttmedisinske kjede.
Gode tekniske løsninger er helt avgjørende for å redde liv og helse, og HDOs tjenester er derfor et viktig bidrag for å sikre en velfungerende og effektiv medisinsk nødmeldetjeneste i Norge. HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten og er eid av de fire helseregionene; Helse Sør-Øst, Helse Midt-Norge, Helse Nord og Helse Vest. Du kan lese mer om HDO på www.hdo.no.
HDO har nylig etablert dedikerte tverrfaglige produktteam for å ivareta våre produkter for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Et av våre team har nå behov for en erfaren DevOps utvikler som vil ta del i å etablere, drifte og videreutvikle disse produktene. Er dette noe for deg? Da håper vi du leser videre!
Som DevOps-utvikler forventer vi at du alltid leter etter muligheter til å effektivisere og utvikle teamets prosesser og sørger for at vi leverer høy kvalitet. Du vil jobbe med å robustifisere, sikre og effektivisere tekniske prosesser, spesielt release-prosessen for den nye løsningen. Vi ser for oss at du er opptatt av testautomatisering, kontinuerlig og trygg utrulling og monitorering. Du løser oppgavene sammen med teamets produktspesialister/ingeniører og sørger for at flere på teamet kan forvalte det som utvikles.
Produktteam Kontrollrom er ansvarlige for drift og videreutvikling av kommunikasjonsløsningen for alle landets AMK-sentraler, legevaktssentraler og akuttmottak. Dette gjør vi i tett samarbeid med vår leverandør Frequentis og de andre teamene i HDO som leverer plattform og ulike grensesnitt. Vi har nylig anskaffet ny kommunikasjonsløsning som skal implementeres, samtidig som vi skal sikre god og stabil drift av eksisterende løsning til den blir byttet ut i løpet av 2026.
Dette får du jobbe med hos oss:
- Etablering, drift og kontinuerlig forbedring av kommunikasjonsløsningen
- Sikre og effektivisere tekniske prosesser, spesielt release-prosessen for ny løsning
- Bidra til effektivisering, robusthet og automatisering av utviklings- og driftsprosesser
- Identifisere og implementere tiltak for å sikre høy kvalitet i leveransene
- Være med å utvikle DevOps-området vårt, og sikre at kunnskap og løsninger deles i teamet
- Teamets produktspesialister og DevOps-utviklere rullerer i en bakvaktsordning da vi supporterer kundene våre 24/7.
Kvalifikasjoner:
Teamet trenger deg som har erfaring til å velge/bygge de verktøyene som trengs for å levere verdi til kunden, samt velge programmeringsspråk som egner seg ut ifra behovet som skal løses.
Vi ser for oss at du har:
- Høyere relevant utdanning innen IT
- Minst 3-5 års erfaring som utvikler
- God kjennskap til DevOps-praksis
- Erfaring med smidig arbeidsmetodikk og tverrfaglig samarbeid
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter, på norsk og engelsk
Du trenger ikke være ekspert på alt, men vi ønsker at du har kompetanse innen:
- Erfaring med systemutvikling
- API-integrasjoner
- Arkitekturforståelse
- Testautomatisering
- Applikasjonsdrift
- Kompetanse innen nettverk og sikkerhet
Hvem er du?
Vi ser etter deg som er ivrig etter å lære og har innsikt nok til å vite når du trenger å utvikle deg. Videre verdsetter vi analytiske ferdigheter og evnen til problemløsning. Evnen til å samarbeide og å ha tro på kraften i teamarbeid er også avgjørende, sammen med motet til å tørre å eksperimentere, feile og lære. Videre ønsker vi at du er selvstendig og evner å arbeide metodisk og strukturert over tid for å oppnå solide og langsiktige resultater.
Vi tilbyr
Du vil få en sentral rolle i arbeidet med å utforme våre løsninger i et nyoppstartet miljø med in-house utviklere, og vil dermed få stor mulighet til å påvirke og dra utviklingen innen dette fagområdet hos oss. Du får ta del i en meningsfull reise med å jobbe for å understøtte dagens og fremtidens helsevesen i Norge. Vi har en trivelig og støttende arbeidskultur og fleksible arbeidsordninger. Muligheter for sosialt samvær og trening i arbeidstiden, samt muligheter for personlig og faglig utvikling. Våre solide pensjons- og forsikringsordninger vil gi deg trygghet mens du jobber for en bedre fremtid.
Er dette noe for deg? Send oss din CV og noen ord om din interesse innen søknadsfristen.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen, Mari Holand på tlf.: 97126957 eller Camilla Kristiansen på tlf.: 408 71 750. Du kan også ringe produkteier for teamet, Tonje Vik Holmestad på 98601003.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og
funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden.
Det er per tidspunkt ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et
senere tidspunkt.
Kontaktinformasjon
Mari Holand, Rådgiver i The Assessment Company, 97126957Camilla Kristiansen, Rådgiver i The Assessment Company, 408 71 750
Tonje Vik Holmestad, Produkteier, 98601003
Arbeidssted
Hans Mustads gate 312821 GJØVIK
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HFReferansenr.: 4967431693
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Om bedriften
HDO eier, drifter og forvalter dagens primære kommunikasjonsløsninger for telefoni- og radiokommunikasjon med tilhørende materiell for alle landets AMK-sentraler, legevaktsentraler og akuttmottak. Løsningen kjennetegnes ved at helsetjenesten settes i stand til å kommunisere med publikum på 113 og 116 117, samt kommunisere via nødnett internt i helsetjenesten og med de øvrige nød- og beredskapsetatene. Denne sammenhengende kommunikasjonskjeden mellom spesialist- og kommunehelsetjenesten betegnes som den akuttmedisinske kjede.
Gode tekniske løsninger er helt avgjørende for å redde liv og helse, og HDOs tjenester er derfor et viktig bidrag for å sikre en velfungerende og effektiv medisinsk nødmeldetjeneste i Norge. HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten og er eid av de fire helseregionene; Helse Sør-Øst, Helse Midt-Norge, Helse Nord og Helse Vest. Du kan lese mer om HDO på www.hdo.no
Relaterte stillinger