Bak gode beslutninger står knallgode analyser – er du vår neste forretningscontroller?
Kompetansemiljø styring for Ytelsesavdelingen, NAV
OSLO
To uker siden
Bak gode beslutninger står knallgode analyser – er du vår neste forretningscontroller?
Kompetansemiljø styring for Ytelsesavdelingen, NAV
Fyrstikkalléen 1, 0661 OSLO
To uker siden
kr 288 - 346
Per time
kr 50 000 - 60 000
Per måned
kr 600 000 - 720 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilOm stillingen
Vi søker en forretningscontroller til Styringsseksjon for Ytelsesavdelingen.
Nav har en ny virksomhetsstrategi mot 2030. Strategien setter en ambisiøs retning for vårt samfunnsoppdrag og for Ytelsesavdelingen. For å realisere dette, er det avgjørende med solid økonomistyring, strategisk innsikt og gode analyser som grunnlag for utvikling og prioriteringer.
Styringsseksjonen har en koordinerende og fasiliterene rolle i økonomi- og styringsarbeidet i Ytelsesavdelingen. Avdelingen består av 550 ansatte, hvorav 23 arbeider i styringsseksjonen.
Arbeidsoppgaver
Styringsseksjonen er i utvikling, og vi utvider nå teamet med en ny forretningscontroller. Vi søker en dyktig forretningscontroller som skal bidra til god styring gjennom både strategisk og operativ innsats. Du vil jobbe tett med vår nåværende økonomicontroller, og være en del av vårt etablerte controllernettverk. Stillingen er sentral i styringsseksjonens arbeid med å sikre økonomisk oversikt, støtte ledelsen i beslutningsprosesser og bidra til effektiv ressursforvaltning. I dette arbeidet inngår det blant annet å:
- Utarbeide og følge opp budsjett for Ytelsesavdelingen
- Analysere nøkkeltall og utarbeide økonomiske prognoser
- Samle inn, sammenstille og analysere styringsinformasjon
- Utarbeide beslutningsgrunnlag for direktør- og avdelingsledernivå
- Bidra i økonomirapportering og løpende resultatoppfølging
- Utvikle og forbedre økonomimodeller, verktøy og rutiner
- Rådgivning til ledelsen i økonomi- og ressursstyring
- Andre oppgaver innenfor Styringsseksjonen inkludert prosessledelse kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
For å løse oppgavene og lykkes i denne rollen er det viktig at du har:
- Relevant utdanning på masternivå. Relevant erfaring innen økonomi/controllerfaget kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring med og høyt kunnskapsnivå i verktøyene i Office 365, spesielt Excel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, og du må kunne formidle økonomi til ikke-økonomer
- Det kreves god økonomiforståelse og analytiske evner
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring fra virksomhetsstyring
- Erfaring med økonomiske analyser
- Erfaring fra økonomisystemer og visualiseringsverktøy, eksempelvis Unit4, Anaplan, MicroStrategy, Tableau
For stilling som seniorrådgiver kreves bred relevant erfaring inkludert flere av de ønskede kvalifikasjonene.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er god til å planlegge gode prosesser og inkludere interessentene i arbeidet. Det er avgjørende at du er selvdreven, fleksibel og kan vise til stor gjennomføringsevne. Arbeidet hos oss er i perioder preget av høyt tempo, og du trenger å arbeide på en strukturert og systematisert måte med et overblikk på både kort og lang sikt. Gjennom ditt arbeid er det viktig at du er nysgjerrig på å utforske muligheter og løsninger hos andre. Din innstilling bør være at ingen oppgave er for liten, ingen oppgave er for stor.Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende rolle i en dynamisk organisasjon
- Gode muligheter for kompetanseutvikling gjennom varierte arbeidsoppgaver, deltakelse på kurs og opplæring, og med mulighet til å påvirke egen utvikling
- Fleksitid og sommertidsordning
- Vanlig arbeidstid er 7,45 timer inkludert lunsj (sommertid 7 timer)
- God pensjonsordning og mulighet for boliglån gjennom Statens pensjonskasse
- En time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke
- Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med mange aktiviteter
- Nye og moderne lokaler på Helsfyr
- Hybrid arbeidshverdag med gode muligheter for hjemmekontor
Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) fra kr. 600.000-720.000 eller seniorrådgiver (stillingskode 1364) fra kr. 700.000 til kr. 920.000, med mulighet for noe høyere lønn for spesielt kvalifiserte søkere
Kontaktinformasjon
Mona Fosse, Personal- og kompetanseleder, 414 62 030Harald Borgerud, Avdelingsdirektør, 958 98 053
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4972086923
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
Tittel
Forretningscontroller
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Om stillingen
Vi søker en forretningscontroller til Styringsseksjon for Ytelsesavdelingen.
Nav har en ny virksomhetsstrategi mot 2030. Strategien setter en ambisiøs retning for vårt samfunnsoppdrag og for Ytelsesavdelingen. For å realisere dette, er det avgjørende med solid økonomistyring, strategisk innsikt og gode analyser som grunnlag for utvikling og prioriteringer.
Styringsseksjonen har en koordinerende og fasiliterene rolle i økonomi- og styringsarbeidet i Ytelsesavdelingen. Avdelingen består av 550 ansatte, hvorav 23 arbeider i styringsseksjonen.
Arbeidsoppgaver
Styringsseksjonen er i utvikling, og vi utvider nå teamet med en ny forretningscontroller. Vi søker en dyktig forretningscontroller som skal bidra til god styring gjennom både strategisk og operativ innsats. Du vil jobbe tett med vår nåværende økonomicontroller, og være en del av vårt etablerte controllernettverk. Stillingen er sentral i styringsseksjonens arbeid med å sikre økonomisk oversikt, støtte ledelsen i beslutningsprosesser og bidra til effektiv ressursforvaltning. I dette arbeidet inngår det blant annet å:
- Utarbeide og følge opp budsjett for Ytelsesavdelingen
- Analysere nøkkeltall og utarbeide økonomiske prognoser
- Samle inn, sammenstille og analysere styringsinformasjon
- Utarbeide beslutningsgrunnlag for direktør- og avdelingsledernivå
- Bidra i økonomirapportering og løpende resultatoppfølging
- Utvikle og forbedre økonomimodeller, verktøy og rutiner
- Rådgivning til ledelsen i økonomi- og ressursstyring
- Andre oppgaver innenfor Styringsseksjonen inkludert prosessledelse kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner
For å løse oppgavene og lykkes i denne rollen er det viktig at du har:
- Relevant utdanning på masternivå. Relevant erfaring innen økonomi/controllerfaget kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring med og høyt kunnskapsnivå i verktøyene i Office 365, spesielt Excel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, og du må kunne formidle økonomi til ikke-økonomer
- Det kreves god økonomiforståelse og analytiske evner
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring fra virksomhetsstyring
- Erfaring med økonomiske analyser
- Erfaring fra økonomisystemer og visualiseringsverktøy, eksempelvis Unit4, Anaplan, MicroStrategy, Tableau
For stilling som seniorrådgiver kreves bred relevant erfaring inkludert flere av de ønskede kvalifikasjonene.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er god til å planlegge gode prosesser og inkludere interessentene i arbeidet. Det er avgjørende at du er selvdreven, fleksibel og kan vise til stor gjennomføringsevne. Arbeidet hos oss er i perioder preget av høyt tempo, og du trenger å arbeide på en strukturert og systematisert måte med et overblikk på både kort og lang sikt. Gjennom ditt arbeid er det viktig at du er nysgjerrig på å utforske muligheter og løsninger hos andre. Din innstilling bør være at ingen oppgave er for liten, ingen oppgave er for stor.Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende rolle i en dynamisk organisasjon
- Gode muligheter for kompetanseutvikling gjennom varierte arbeidsoppgaver, deltakelse på kurs og opplæring, og med mulighet til å påvirke egen utvikling
- Fleksitid og sommertidsordning
- Vanlig arbeidstid er 7,45 timer inkludert lunsj (sommertid 7 timer)
- God pensjonsordning og mulighet for boliglån gjennom Statens pensjonskasse
- En time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke
- Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med mange aktiviteter
- Nye og moderne lokaler på Helsfyr
- Hybrid arbeidshverdag med gode muligheter for hjemmekontor
Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) fra kr. 600.000-720.000 eller seniorrådgiver (stillingskode 1364) fra kr. 700.000 til kr. 920.000, med mulighet for noe høyere lønn for spesielt kvalifiserte søkere
Kontaktinformasjon
Mona Fosse, Personal- og kompetanseleder, 414 62 030Harald Borgerud, Avdelingsdirektør, 958 98 053
Arbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4972086923
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
kr 288 - 346
Per time
kr 50 000 - 60 000
Per måned
kr 600 000 - 720 000
Per år
Oppsummert av KI
Rapporter feilTittel
Forretningscontroller
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Kontaktperson
Sjekk lønna di!
Relaterte stillinger