Underdirektør IT-tidligfase og -drift
Sokkeldirektoratet
Professor Olav Hanssens vei 10, 4003 STAVANGER
To uker siden
Om stillingen
Om stillingen
Vil du være med å lede en organisasjon som bidrar til stor verdiskaping for samfunnet? I dette arbeidet er vi avhengig av effektive, sikre og framtidsrettede IT-tjenester. Derfor arbeider vi kontinuerlig med forbedring og fornying av vår teknologiske infrastruktur og digitalisering av arbeidsprosesser.
Vi søker en erfaren leder som jobber effektivt for å få på plass gode løsninger og som er interessert i prosjektgjennomføring og drift av IT-systemer.
Er du i tillegg en engasjert og løsningsorientert leder som er dyktig til å bygge og opprettholde gode relasjoner til kollegaer og eksterne samarbeidsparter? Da ser vi gjerne at du søker.
Arbeidsoppgaver
- Lede området IT-tidligfase og drift
- Personalansvar
- Følge opp IT-prosjekter i tidlig fase
- Forvalte metodikk knyttet til forbedring, prosesskartlegging, tjenestedesign og prosjektledelse
- IT-drift og infrastruktur
- Teknisk sikkerhet
- Følge opp applikasjonsportefølje og fagsystem, inkludert anskaffelser og økonomi
- Identifisere og adressere support- og opplæringsbehov knyttet til endringer i IT-systemer
- Budsjettansvar og rapportering
- Sikre samsvar med relevante lover, forskrifter og direktoratets interne standarder
- Bidra til å ivareta god informasjonssikkerhet
- God samhandling med underdirektør for IT-utvikling
Kvalifikasjoner
Nødvendige
- Bachelor- eller mastergrad innen relevant fagområde. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Minimum 5 års ledererfaring
- Ledererfaring fra relevant fagområde
- Erfaring med prosjektledelse
- Sterk IT-kompetanse og erfaring med prosjektstyringsverktøy
- God økonomiforståelse og erfaring med budsjetthåndtering
Ønskelige
- Erfaring med:
- Etablering og implementering av IT-strategi
- Ulike driftsmodeller relatert til IT
- Strategisk IT-arbeid knyttet til forbedring
- Strategiske IT-anskaffelser
- Sertifisering innen prosjektledelse (f.eks. PRINCE2, PMP eller tilsvarende)
- Kjennskap til petroleumssektoren/sokkelnæringene
- Kjennskap til offentlig forvaltning
Andre krav
- Sokkeldirektoratet er underlagt sikkerhetsloven og sikkerhetsmessig skikkethet vektlegges
- Søkere til stillingen må kunne sikkerhetsklareres og autoriseres for nivå Hemmelig, jf. sikkerhetsloven
- Arbeidsspråket er norsk. Søknaden må skrives på norsk
- Du identifiserer deg med Sokkeldirektoratets hovedmål og verdiene våre, som er integritet, tillit og framsyn
Organisasjonen er i stadig utvikling, og du må forvente at arbeidsoppgavene dine endres over tid.
Egenskaper vi ser etter
- Strukturert og resultatorientert med evne til å prioritere oppgaver i henhold til rammer og budsjett
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å bygge relasjoner med ulike interessenter
- Sterk evne til å motivere og lede medarbeidere
- Ser muligheter, er løsningsorientert og har gjennomføringsevne
Arbeidssted
Arbeidssted for stillingen er Stavanger:
- Flotte lokaler på Ullandhaug rett ved Sørmarka og sykkelstamveien
- Gode bussforbindelser, ansattparkering, sykkelgarasje, treningsrom og garderobefasiliteter
Hvorfor jobbe i Sokkeldirektoratet?
Vi setter faglig kompetanse høyt og sikrer kvalitet gjennom tverrfaglig samarbeid og åpne prosesser. Du får gode muligheter til kurs og kompetanseutvikling.
Sokkeldirektoratet mener det er viktig å balansere mellom jobb og privatliv. Vi tilbyr en rekke velferdsgoder som fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, trening i arbeidstiden og tilgang til bedriftshytte.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Les mer om positiv særbehandling i staten: Positiv særbehandling når man søker jobb i staten | Statens arbeidsgiverportal (dfo.no)
Ved å søke på denne stillingen, aksepterer du at vi gjennomfører en bakgrunnssjekk av deg. Vennligst last opp vitnemål/karakterutskrifter (som kan hentes direkte fra Vitnemålsportalen) og relevante attester. Dokumentasjon fra NOKUT/Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse kreves for utdanning tatt i utlandet.
Lønn etter avtale.
Vil du vite mer? Ta kontakt med:
- Direktør Forbedring og digital omstilling, Erik Garshol, telefon 95029012, e-post erik.garshol@sodir.no
- HR-rådgiver Tone Helene Mydland, telefon 41231919, e-post: tone.mydland@sodir.no
Om bedriften
Sokkeldirektoratet har som hovedmål å bidra til størst mulig verdier for samfunnet fra olje- og gassvirksomheten på norsk kontinentalsokkel. Dette skal gjøres gjennom en effektiv og forsvarlig ressursforvaltning, der det blir tatt hensyn til helse, miljø, sikkerhet, utslipp av klimagasser og andre brukere av havet. Direktoratet skal videre bidra til forvaltningen av CO2-lagringspotensialet på kontinentalsokkelen for å legge til rette for reduserte utslipp av klimagasser og forvaltningen av norske havbunnsmineralressurser.
Om lag 200 personer er ansatt i Sokkeldirektoratet, som har kontor i Stavanger og Harstad.
Tittel
Underdirektør IT-tidligfase og -drift
Oppstart
Type engasjement
Fast
Sektor
Offentlig
Omfang
Heltid
Antall stillinger
1
Om stillingen
Om stillingen
Vil du være med å lede en organisasjon som bidrar til stor verdiskaping for samfunnet? I dette arbeidet er vi avhengig av effektive, sikre og framtidsrettede IT-tjenester. Derfor arbeider vi kontinuerlig med forbedring og fornying av vår teknologiske infrastruktur og digitalisering av arbeidsprosesser.
Vi søker en erfaren leder som jobber effektivt for å få på plass gode løsninger og som er interessert i prosjektgjennomføring og drift av IT-systemer.
Er du i tillegg en engasjert og løsningsorientert leder som er dyktig til å bygge og opprettholde gode relasjoner til kollegaer og eksterne samarbeidsparter? Da ser vi gjerne at du søker.
Arbeidsoppgaver
- Lede området IT-tidligfase og drift
- Personalansvar
- Følge opp IT-prosjekter i tidlig fase
- Forvalte metodikk knyttet til forbedring, prosesskartlegging, tjenestedesign og prosjektledelse
- IT-drift og infrastruktur
- Teknisk sikkerhet
- Følge opp applikasjonsportefølje og fagsystem, inkludert anskaffelser og økonomi
- Identifisere og adressere support- og opplæringsbehov knyttet til endringer i IT-systemer
- Budsjettansvar og rapportering
- Sikre samsvar med relevante lover, forskrifter og direktoratets interne standarder
- Bidra til å ivareta god informasjonssikkerhet
- God samhandling med underdirektør for IT-utvikling
Kvalifikasjoner
Nødvendige
- Bachelor- eller mastergrad innen relevant fagområde. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Minimum 5 års ledererfaring
- Ledererfaring fra relevant fagområde
- Erfaring med prosjektledelse
- Sterk IT-kompetanse og erfaring med prosjektstyringsverktøy
- God økonomiforståelse og erfaring med budsjetthåndtering
Ønskelige
- Erfaring med:
- Etablering og implementering av IT-strategi
- Ulike driftsmodeller relatert til IT
- Strategisk IT-arbeid knyttet til forbedring
- Strategiske IT-anskaffelser
- Sertifisering innen prosjektledelse (f.eks. PRINCE2, PMP eller tilsvarende)
- Kjennskap til petroleumssektoren/sokkelnæringene
- Kjennskap til offentlig forvaltning
Andre krav
- Sokkeldirektoratet er underlagt sikkerhetsloven og sikkerhetsmessig skikkethet vektlegges
- Søkere til stillingen må kunne sikkerhetsklareres og autoriseres for nivå Hemmelig, jf. sikkerhetsloven
- Arbeidsspråket er norsk. Søknaden må skrives på norsk
- Du identifiserer deg med Sokkeldirektoratets hovedmål og verdiene våre, som er integritet, tillit og framsyn
Organisasjonen er i stadig utvikling, og du må forvente at arbeidsoppgavene dine endres over tid.
Egenskaper vi ser etter
- Strukturert og resultatorientert med evne til å prioritere oppgaver i henhold til rammer og budsjett
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å bygge relasjoner med ulike interessenter
- Sterk evne til å motivere og lede medarbeidere
- Ser muligheter, er løsningsorientert og har gjennomføringsevne
Arbeidssted
Arbeidssted for stillingen er Stavanger:
- Flotte lokaler på Ullandhaug rett ved Sørmarka og sykkelstamveien
- Gode bussforbindelser, ansattparkering, sykkelgarasje, treningsrom og garderobefasiliteter
Hvorfor jobbe i Sokkeldirektoratet?
Vi setter faglig kompetanse høyt og sikrer kvalitet gjennom tverrfaglig samarbeid og åpne prosesser. Du får gode muligheter til kurs og kompetanseutvikling.
Sokkeldirektoratet mener det er viktig å balansere mellom jobb og privatliv. Vi tilbyr en rekke velferdsgoder som fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor, trening i arbeidstiden og tilgang til bedriftshytte.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Les mer om positiv særbehandling i staten: Positiv særbehandling når man søker jobb i staten | Statens arbeidsgiverportal (dfo.no)
Ved å søke på denne stillingen, aksepterer du at vi gjennomfører en bakgrunnssjekk av deg. Vennligst last opp vitnemål/karakterutskrifter (som kan hentes direkte fra Vitnemålsportalen) og relevante attester. Dokumentasjon fra NOKUT/Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse kreves for utdanning tatt i utlandet.
Lønn etter avtale.
Vil du vite mer? Ta kontakt med:
- Direktør Forbedring og digital omstilling, Erik Garshol, telefon 95029012, e-post erik.garshol@sodir.no
- HR-rådgiver Tone Helene Mydland, telefon 41231919, e-post: tone.mydland@sodir.no
Om bedriften
Sokkeldirektoratet har som hovedmål å bidra til størst mulig verdier for samfunnet fra olje- og gassvirksomheten på norsk kontinentalsokkel. Dette skal gjøres gjennom en effektiv og forsvarlig ressursforvaltning, der det blir tatt hensyn til helse, miljø, sikkerhet, utslipp av klimagasser og andre brukere av havet. Direktoratet skal videre bidra til forvaltningen av CO2-lagringspotensialet på kontinentalsokkelen for å legge til rette for reduserte utslipp av klimagasser og forvaltningen av norske havbunnsmineralressurser.
Om lag 200 personer er ansatt i Sokkeldirektoratet, som har kontor i Stavanger og Harstad.
Relaterte stillinger